Mgr. Martin Maruniak


Impuls Fotky web 699_schvalenoVystudoval obor Všeobecná biologie (specializace Klinická antropologie) na Přírodovědecké fakultě UK v Bratislavě a Management organizací na SVŠES v Praze. Navzdory tomu, se ale celý svůj profesní život (přes 20 let) věnuje komunikaci, médiím, public relations a media relations – tedy vztahům s médii.

Od roku 2000, po příjezdu do ČR, se podílel na řízení strategické komunikace různých společností pod hlavičkou agentury GCI/Grey Praha. Šest let (2005-2011) byl pražským korespondentem TV Markíza. V současnosti pracuje jako editor zpravodajství Rádia Impuls a reportér deníku Mf DNES. Věnuje se i lektorské činnosti, mimo jiné i v rámci kurzů Asociace Public Relations Agentur nebo London School of PR.

Pravidelně publikuje v nejčtenějším slovenském týdeníku Plus 7 dní a podnikatelském časopisu PROFIT. Jako externího konzultanta pro oblast korporátní komunikace a media relations jeho služeb využívá několik public relations a komunikačních agentur.

Kontaktní informace

Tel: +420/728-355-555

Email: martin.maruniak@seznam.cz

Web: www.martinmaruniak.cz

Tisková zpráva – průnik do světa médií!

Tisková zpráva je jedním z nejdůležitějších nástrojů, jak oslovit média. Pokud ale chcete upoutat zprávou o svém projektu nebo výsledcích výzkumu, je důležité, aby zpráva zaujala a vynikla tak mezi ostatními „tuctovými“ tiskovými zprávami, kterých média denně dostávají stovky. Jak tedy nejlépe oslovit média?

Sofistikovaná „komunikační“ věda aneb i věda si zaslouží být vidět!

Skutečně dokážete prezentovat svůj projekt nebo výzkum efektivně? Už Aristotelés totiž tvrdil, že autor mistrovského projevu musí prezentovat s mimořádnou invencí, zvládnout perfektně organizaci, mít svůj jedinečný styl a především ulehčit svým posluchačům zapamatování si faktů. Co tedy musíte udělat, aby jste vždy své publikum (média) zaujali a jak se dělá 3P prezentace (profesionální – promyšlená – perfektní)?

Mediální džungle aneb Věda v médiích jako pud sebezáchovy!

Lidé od médií jsou lidé jako my (vědci), jenže až příliš často nakládají s informacemi dle vlastní úvahy, neradi se opravují a chtějí mít pravdu. Navzdory tomu i s nimi lze spolupracovat a vzájemně si důvěřovat. Na co všechno by ale měl vědec pamatovat, stojí-li tváří v tvář kameře či diktafonu, a s jakými nesnázemi se může setkat, rozhodne-li se poskytnout rozhovor do televize, rozhlasu či novin? Smíme dělat všechno, co umíme? Etické otázky rozvoje přírodních a technických věd. Proč je dobré stát se „expertem“, na kterého se novináři opakovaně obracejí – a jak na to?

Krizová komunikace

Co je krize a krizová komunikace, její specifika a pravidla. Šotek/fáma/akcelerátor krize. Jak fungují média v krizi, co zvyšuje zájem. Co očekávají a na co se soustředí mediální zájem. Pravidlo tzv. „zlaté hodiny“, logika 3×3, STARCC princip, Model 4R, Model 6R + 6O. Využití webu a sociálních médií pro popularizaci vědy

Jak oslovit generaci tzv. digitálních domorodců?

Proč si nejen média, ale i veřejnost tak oblíbili sociální sítě? Jak to využít v náš prospěch? Co je to občanská žurnalistika (user generated content) a proč už nestačí mít klasickou webovou prezentaci. Zaměříme se na fenomén sociálních médií jako na prostředek k zapojení lidí do světa vašeho projektu nebo práce.

Lhaní jako profese aneb jak nenaletět!

Teorie lhaní: tzv. hot spots, Reidova technika, Facial Action Coding System (čili Kódovací systém obličejových aktivit) Paula Ekmana. Naučíme se lépe porozumět významu lží a lhaní. Zaměříme se na signály, které nám mohou prozrazovat, že ten či onen lže. Zlepšíme svoji vnímavost ke svému okolí a dokážeme lépe rozpoznat nesoulad v projevu druhého člověka. Naučíme se, jak reagovat na zjištěné informace a pracovat s nimi. Ukážeme si, proč lidé lžou. A celý workshop bude provázet nejen teorie, ale také praktický nácvik technik odhalování lží.